Masaże sportowe

60 zł-30 min
250zł za 5 masaży.

Polityka prywatności*

Masaż sportowy podtrzymujący

— stosowany jest w okresie przejściowym, tzn. na początku sezonu lub po nim, czyli w czasie przerwy w regularnych zajęciach sportowych. Wtedy sportowiec przestaje trenować lub znacznie redukuje obciążenia.
– Zadaniem tego masażu jest utrzymanie organizmu sportowca w pełnej sprawności fizycznej.
– Najczęściej stosuje się masaż całkowity, wykonywany codziennie lub co drugi dzień, w celu aktywizacji układów ruchowego, krążenia i nerwowego. Jeżeli masaż przeprowadzany jest przed południem, powinien być wykonywany spokojnie, łagodnie, w powolnym tempie. Masaż wieczorny może być dłuższy i bardziej intensywny.
– Ten rodzaj masażu należy łączyć z innymi zabiegami fizykoterapeutycznymi wchodzącymi w skład odnowy biologicznej.

 

Cena 60zł – 30min

Masaż sportowy powysiłkowy

– przeprowadza się w przerwie między poszczególnymi startami oraz przede wszystkim bezpośrednio po zawodach sportowych.
– Zadaniem tego masażu jest doprowadzenie w krótkim czasie organizmu sportowca po dużym wysiłku do stanu prawidłowego.
– Temu rodzajowi masażu należy poświęcić dużo uwagi, ze względu na pojawiające się we współczesnym sporcie olbrzymie obciążenia. Działanie masażu regeneracyjnego przewyższa 2-3-krotnie działanie biernego odpoczynku.
– Przy planowaniu zabiegów masażu powysiłkowego należy uwzględnić indywidualne cechy sportowca, jego stan emocjonalny, długotrwałość i intensywność pracy, stopień zmęczenia oraz czas przeznaczony na odpoczynek przed powtórnym obciążeniem.
– Po zawodach, w których zawodnik poddany był niedużym obciążeniom, masaż wykonuje się po upływie ok. 10-30 min. (gdy tętno i częstość oddechów wrócą do stanu wyjściowego) i wykonaniu przez zawodnika natrysku. Czas zabiegu powinien wynosić 8-12 min.
– Po zawodach bardzo obciążających organizm sportowca masaż regeneracyjny wykonuje się po upływie 1-2 godz., a czas trwania zabiegu w tym przypadku winien być dłuższy i wahać się w przedziale 15-20 min.
– Najwięcej czasu, bo 80%, poświęca się na masaż grzbietu, karku z barkami i grup mięśniowych, które były najmniej obciążone w czasie trwania zawodów. Stosuje się w tym przypadku masaż pobudzający z przewagą głębokiego rozcierania, ugniatania, bardzo szybkiego oklepywania i silnej wibracji przyrządowej.
– Najmniej czasu, bo 20%, wykorzystuje się, masując mięśnie najbardziej zaangażowane w wysiłek, stosując techniki rozluźniające (głaskanie, delikatne rozcieranie wykonywane w powolnym tempie, powierzchowne ugniatanie, słabą wibrację i wyciskanie) albo przeprowadza się drenaż limfatyczny.
– Po bardzo dużych obciążeniach (np. u maratończyków) masaż restytucyjny wykonuje się nawet 2-3 razy dziennie.
* pierwszy raz masuje się po 20-30-minutowym czynnym odpoczynku w ciepłym przewietrzonym pomieszczeniu (po natrysku). Wykonuje się lekki, delikatny masaż regeneracyjny, którego celem jest obniżenie podwyższonej pod wpływem fizycznego i psychicznego wysiłku czynności procesów pobudzania. Podczas masowania techniki winny być wykonywane miękko i rytmicznie i nie należy zapomnieć o opracowaniu mięśni klatki piersiowej. Czas masażu wynosi 10-15 min. Po takim masażu zawodnik powinien ubrać się i biernie odpoczywać ok. 30 min. W tych warunkach dochodzi do normalizacji czynności organizmu.
* Drugi raz masuje się zawodnika po ok. 2-3 godz. od zakończenia biernego wypoczynku, czas masowania wynosi 20 min.
* Trzeci raz masaż powysiłkowy wykonuje się co najmniej 5 godz. po zakończonym wysiłku (jeżeli zawody zakończyły się przed godz. 13.00), w innych przypadkach (zakończenie zawodów po godz. 13.00) masuje się dopiero następnego dnia.
– W sytuacji gdy zawody kończą się w przedziale godzin 15.00-18.00, pierwszy masaż wykonuje się tuż po zawodach (po kąpieli), drugi opuszcza się lub wykonuje się łagodny trwający 10 min. masaż przed zaśnięciem. Kolejny zabieg przeprowadza się dopiero następnego dnia i masowaniem obejmuje się całe ciało w czasie 45-60 min. Masaż ten ma być wykonywany powoli, o słabym natężeniu bodźca, ale powinien być głęboki. Nie zaleca się stosowania oklepywania, natomiast dużo uwagi należy poświęcić wyciskaniu i ugniataniu.

 

Cena 60zł – 30 min

Masaż sportowy przed zwodami

-zabieg wykonywany następnego dnia po ostatnim masażu treningowym i stosowany do dnia startu.
– Masowanie w tym okresie różni się znacznie od masażu treningowego, który był świadomym czynnikiem pobudzającym mięśnie, a w dalszej kolejności środkiem rozluźniającym je.
– Natomiast masaż przed zawodami ma stworzyć zawodnikowi możliwie najlepszą gotowość startową, mając na uwadze aspekt fizyczny, jak i psychiczny. W tym okresie masażysta powinien być świetnym psychologiem. Jego zadaniem jest wniknięcie w psychikę zawodnika, nad którym trzyma pieczę (musi prawidłowo oceniać stan podopiecznego).
– Celem tego masażu będzie więc wydobycie z zawodnika maksimum możliwości psychofizycznych po to, aby w pełnej gotowości mógł stanąć do walki sportowej. Stan oczekiwania sportowca na start w zawodach cechuje wiele niepożądanych objawów. Są to kłopoty ze spaniem, nerwowość i podniecenie, brak koncentracji. Często dołączają zaburzenia czynności przewodu pokarmowego (biegunki, zaparcia).
– Masaż przed zawodami powinien obejmować całe ciało, a jego intensywność zależeć będzie od dyscypliny sportowej i stanu psychofizycznego zawodnika. Bez względu na wszystkie te aspekty ma być tak wykonywany, aby utrzymał aparat ruchowy (szczególnie mięśnie) w optymalnym stanie napięcia i aby wywołał stan lekkiego zmęczenia.
– Masażysta w czasie wykonywania zabiegu musi uważnie obserwować zawodnika i w przypadku, gdy wykazuje on stan podenerwowania, przerwać masaż w momencie, w którym masowany uspokoi się (zbyt duża ilość bodźców może spowodować efekt odwrotny).
– Spokojnych sportowców masuje się dwa dni przed startem, używając łagodnego głaskania, gdyż powoduje to wzmocnienie ich spokoju. Inny rodzaj masażu wykonuje się tuż przed startem.

 

Cena 60zł – 30min

Masaż sportowy startowy

– stosuje się bezpośrednio przed zawodami.
– Ten rodzaj masażu poprzedza rozgrzewkę i daje pozytywne wyniki tylko wtedy, gdy ćwiczenia fizyczne (rozgrzewka) wykonuje się od razu po masażu (najpóźniej 3-4 min.).
– Czas trwania masażu uzależniony jest od ilości części ciała objętych masażem, a czas masowania jednej części ciała nie powinien przekraczać 10 min.
– Masażysta winien uwzględniać charakter wysiłku, zaangażowanie poszczególnych partii mięśniowych podczas startu, stan emocjonalny zawodnika oraz warunki atmosferyczne podczas zawodów. Masaż startowy sprzyja szybkiemu i głębokiemu rozgrzaniu mięśni i aparatu więzadłowo-stawowego. Dzięki temu więzadła zachowują elastyczność, a mięśnie podwyższają zdolność skurczową, tym samym stają się bardziej odporne na urazy. Szczególną uwagę należy zwrócić na rozmasowanie miejsc przyczepów ścięgien do mięsni.
– Masaż startowy najlepiej jest wykonywać w ciepłym pomieszczeniu, odizolowanym od bodźców zewnętrznych, aczkolwiek może być również wykonywany na wolnej przestrzeni, raczej w warunkach zacienienia i bez wiatru. Cena 60zł-30min
– Ze względu na specyfikę pracy, której ma być poddany sportowiec, wykonywany masaż przedwysiłkowy może być powolny i dłuższy – dotyczy wysiłków długotrwałych lub szybki i energiczny – poprzedza wysiłki krótkotrwałe (sprinty, skoki w dal i wzwyż, rzut młotem, kulą, oszczepem, podnoszenie ciężarów itp.).
– Z reguły podczas wykonywania masażu startowego używa się głównie głaskania, rozcierania (masaż stawów) i ugniatania.
– Podstawową zasadą, która powinna obowiązywać w masażu startowym, jest zasada oszczędzania tych grup mięśniowych, które w czasie zawodów wezmą na siebie główny ciężar walki sportowej. Z tego tytułu części ciała, które będą brały największy udział w zawodach, masuje się oszczędnie (krótko), ale bardzo dokładnie, zwracając szczególną uwagę na elementy miękkie okołostawowe. Więcej czasu należy poświęcić na opracowanie (głównie ugniatanie przeplatane głaskaniem) kilku większych grup mięśniowych biorących mniejszy udział w konkurencji sportowej. U sportowców, u których występuje apatia przedstartowa, stosuje się masaż pobudzający (tonizujący) w celu mobilizacji do wysiłku. Masowaniem (rozcieranie, ugniatanie, oklepywanie) obejmuje się dolną część grzbietu oraz klatkę piersiową i przestrzenie międzyżebrowe, a poszczególne techniki winny być wykonywane głęboko i energicznie, ale nie sprawiać zawodnikowi bólu. Dobre efekty pobudzające zawodnika daje naprzemienne stosowanie ugniatania i oklepywania. Wymienione powyżej techniki poprzez działanie na duże pola receptorowe wpływają na centralny układ nerwowy, zwiększając jego pobudliwość. U sportowców, u których występuje nadmierne pobudzenie (gorączka przedstartowa), stosuje się masaż spokojny (sedatywny). Masuje się kark i obręcz barkową, korzystając z głaskania, słabego powierzchownego ugniatania i słabej wibracji.
– Gdy zawody sportowe są rozgrywane przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych (chłód, deszcz), w celu głębokiego rozgrzania mięśni i aparatu więzadłowego stosuje się masaż rozgrzewający, wykonywany szybko i energicznie, z zastosowaniem maści, żeli lub kremów rozgrzewających.

 

Cena 60zł – 30 min

Masaż startowy sportowy u biegaczy długodystansowych

-u sportowców biegających na długich dystansach i uprawiających maraton należy przeprowadzić dokładny masaż ogólny o charakterze regeneracyjnym, tzn. 80% czasu poświęca się na bardzo dokładne rozmasowanie mięśni oddechowych (mięśnie międzyżebrowe i piersiowe większe), karku i obręczy barkowej oraz grzbietu, natomiast 20% czasu przeznacza się na ogólny masaż kończyn dolnych

 

Cena 60zł – 30 min

Masaż sportowy u biegaczy krótkodystansowych

-Masaż sportowy startowy u biegaczy krótkodystansowych: u sportowców uprawiających sprint, krótkie i średnie biegi wykonuje się dokładny masaż kończyn dolnych, ze szczególnym uwzględnieniem stawów skokowych, ścięgien Achillesa oraz mięśni brzuchatych łydek

 

Cena 60zł – 30 min

Masaż sportowy u kolarzy-

-dokładnie masuje się kończyny dolne, ze szczególnym uwzględnieniem stawów skokowych i kolanowych, oraz mięśnie grzbietu i obręczy barkowej.

 

Cena 60zł – 30 min

Masaż sportowy u piłkarzy nożnych

-wykonuje się dokładny masaż kończyn dolnych, ze szczególnym uwzględnieniem ścięgien Achillesa, stawów skokowych i kolanowych, oraz mięśni oddechowych (mięśnie międzyżebrowe i piersiowe większe).

 

Cena 60 zł – 30 min

Masaż sportowy startowy u podnoszących ciężary

– przeprowadza się dokładny masaż kręgosłupa, grzbietu i obręczy barkowej.

 

Cena 60zł – 30min